BESÖK VÅR WEBSHOP: WWW.DAISYDAPPER.COM

09 oktober 2011

Vore tacksam för tips!




Nu är det höst och vi börjar krypa sakta men säkert mot vintern.. Men det hindrar mig inte att drömma mig bort till värmen och sommarn.. Jag sitter just nu i planering gällande att bila i USA i sommar några från DD.. Landar i San Francisco, bilar längs kusten till LA, San Diego och till sist Las Vegas! Nu vill jag förståss ha tips och råd från er. Vad borde man se? Vad får man inte missa längs vägen? Är även ute efter hotell i San Francisco som ligger centralt, mysigt osv? Några tips!? Vore tacksam! /Matilda

2 kommentarer:

Resistansen sa...

Hej! Jag bilade mellan L.A och San Fran förra året. Åker man mellan dessa städer kan man antingen åka den nyare varianten av Highway 1 vilket är en motorväg. Vi valde dock den äldre vägen som slingrar sig längst med kusten. Kan verkligen rekommendera den och ta er tid att åka den. Det finns massor att se längs vägen och fina småställen. Det finns ofta gott om motell, vi bokade inget innan utan bara åkte.

Du får absolut inte missa Hearst Castle som ligger på den här sträckan. Det är ett hus (eller mer ett slott) som byggdes av en excentrisk tidningsmagnat. http://en.wikipedia.org/wiki/Hearst_Castle Det är bland de vackraste ställen jag besökt!

Jag hade ganska snål budget när jag var där så vi bodde på hostel, kan därför inte rekommendera ngt hotell. Men San Fran känns rätt litet (kan iofs vara för att vi kom dit efter L.A), vi hamnade centralt utan att fatta det. Kolla in Alcatraz, det är ju obligatoriskt! Skitlätt att ta sig till och jätteintressant.

Vi besökte också Golden Gate Park, det var fint och Haight Ashbury, som var centret inom Summer of love på 60-talet. Sen får du inte missa sjölejonen i hamnen :)

Santa Barbara var också en liten stad som jag verkligen uppskattade. Ligger närmare L.A. Väldigt fint ställe!

Anonym sa...

Åh, vad det låter härligt!
I SF "måste" klassikerna göras; Alcatras, åka cable car, äta på Loris Diner, köpa Ghirardelli choklad, China Town mm. En tur upp till Muir Woods är mäktigt å då passar ett stopp på rastplatsen strax norr om Golden Gatebron bra. Har tyvärr inga hotelltips, då vi har bott hos en vän i Belvedere norr om stan.
Ett besök hos Hot Rod-byggaren Roy Brizio, i South SF, sitter fint oxå=)
På väg ner till LA är Carmel ett fint ställe att stanna på.
I LA, besök bilträffen vid Donutfiket i Huntington Beach en lördag morgon innan 8.30 å i Garden Grove en fredagkväll.
Orange County är mitt favoritområde i LA. Många härliga antikaffärer runt Orange Circle.
Besök Foose i Huntington Beach.
Ät hamburgare på Ruby's på piren i HB.
Önskas fler förslag? ;-)
Kram CC