BESÖK VÅR WEBSHOP: WWW.DAISYDAPPER.COM

03 maj 2010

Malin gör ett inlägg

Nu har jag precis skaffat en fadderhund på Sos Animals där jag var i Mars/April.
Jag tycker att alla hundvänner där ute borde göra det! För 400:- per år sponsrar man hundgården där nere vilket inte är mycket för dig men för hundarna. All hjälp behövs och jag som varit där nere vet att det verkligen kommer till användning.

Jag är nu fadder åt Doggie <3, Älskade Doggie. Det var honom jag gick min sista promenad med. Han är sjuk och när jag gick sista promenaden med honom blödde det så mycket från hans ena öra så att det rann ner över kroppen på honom. Jag fällde många tårar och klappade honom för att han skulle känna kärlek och ingen stress. Stress gör nämligen att han mår sämre och han behöver ha kärlek och lugn. Fick precis reda på att han nu flyttat in i Eden som är stället där Volontärerna bor. Så att han slipper bli stressade av de hundarna som sitter i hans bur. För det blev han verkligen!
Jag önskar nu att han blir mindre stressad och snart mår bättre! Han förtjänar all lycka han kan få för han själv är så glad och positiv! Han är alltid glad och vill alltid bli klappad.
Jag önskar älskade Doggie och alla andra hundar som inte kommer att kunna få ett annat hem där nere all lycka och jag hoppas att vi ses snart igen!

Men för er här hemma som inte kan åka ner så önskar jag verkligen att ni lägger 400:- på något VÄLDIGT bra! De behöver er!
Bli fadder HÄR!

Namn: Doggie
Ras: Blandras
Kön: Hane
Ålder: Född 2003
Finns i: På SOS sedan 2006







Beskrivning:
Doggie hittades tillsammans med sin fru Bay och valparna Lala och Ji på en strand i Indien. Han var med om tsunamin. En engelsman tog hand om dem och tog med dem då han flyttade till Spanien. På grund av yttre omständigheter kunde han inte ha dem kvar och därför hamnade hela hundfamiljen hos SOS.
Numera är det endast Doggie som finns kvar på SOS. Lala har fått ett hem i Sverige, Ji bor kvar på gamla SOS och Bay gick för en tid sedan bort till följd av en hjärntumör. (Doggie bor tillsammans med tikarna Tricky och Primera. De bor i buren närmast volontärernas camping. På kvällarna då volontärerna grillar sitter Doggie i sin bur och gnäller tills någon förbarmar sig över honom och kelar med honom en stund. - gjorde)
Doggie har leishmania men till sinnet är han fortfarande en ung och frisk hund som älskar att springa lös och busa under promenaderna.

//Malin - Daisy dapper

Inga kommentarer: